- Co zrobić, gdy klient żąda atestów i certyfikatów?
- Czy trzeba podpisać umowę wynajmu dmuchanej zjeżdżalni?
- Protokół odbioru i zdania zjeżdżalni - czy jest konieczny?
- Jaką stawkę VAT zastosować za wynajem zjeżdżalni dmuchanej?
Wypożyczenie dmuchanej atrakcji to nic innego, jak powierzenie wartościowego sprzętu osobie trzeciej. Co więcej, taka konstrukcja musi być przez klienta właściwie użytkowana - tylko wtedy jest bezpieczna i zachowuje swoje właściwości, m.in. odporność na rozerwanie. Jeśli decydujesz się na rozpoczęcie biznesu związanego z wynajmem zjeżdżalni dmuchanych, poznaj procedury i formalności, których musisz przestrzegać zarówno Ty, jak i Twoi klienci.
Jak przygotować ofertę wypożyczalni dmuchańców?
Aby pozyskać zamówienia, przede wszystkim stwórz czytelną i przejrzystą ofertę. Czym więcej informacji zyska potencjalny klient już na etapie wizyty na stronie internetowej, tym większa szansa, że skorzysta z usług Twojej firmy. Przygotuj zachęcające, a przy tym konkretne opisy dmuchanych zjeżdżalni na wynajem. Pamiętaj o podaniu wymiarów atrakcji (to może okazać się ważne np. podczas eventów organizowanych w pomieszczeniach). Dobrze też zamieścić na stronie warunki świadczenia usług oraz cennik.
Co zrobić, gdy klient żąda atestów i certyfikatów?
Organizator imprezy chcący zapewnić jej uczestnikom bezpieczną zabawę, może wymagać okazania atestu wynajmowanej dmuchanej zjeżdżalni. Urządzenia takie jak dmuchane zamki, zjeżdżalnie, tory przeszkód itp. muszą mieć atesty zgodne z europejską normą PN-EN 14960. Wszystkie tego typu dmuchańce Gangaru spełniają jej wymogi. Śmiało możesz okazać klientowi certyfikat.
Należy też pamiętać, że dmuchańce dla dzieci i dorosłych podlegają corocznej kontroli przez niezależną jednostkę inspekcyjną. Zgodność z normą może potwierdzić np. producent, upoważniony przez niego dystrybutor lub rzeczoznawca ds. urządzeń rozrywkowych.
Czy trzeba podpisać umowę wynajmu dmuchanej zjeżdżalni?
Podpisanie umowy wypożyczenia dmuchańca zabezpiecza firmę na wypadek np. uszkodzenia konstrukcji przez klienta. Przepisy tego nie wymagają, jednak jest to dobra praktyka. Okazuje się szczególnie ważna w przypadku wynajmu sprzętu bez obsługi.
Umowa powinna zawierać przede wszystkim:
Dane stron umowy - wynajmującego i najemcy
Przedmiot umowy
Datę i godzinę wypożyczenia
Prawa i obowiązki najemcy (związane m.in. z prawidłowym użytkowaniem dmuchańca)
Informacje o wynagrodzeniu wraz z numerem konta bankowego do wpłaty
Prawa i obowiązki wynajmującego
Zasady organizacji zabawy
Regulacje dotyczące odpowiedzialności za szkody
Podpisy obu stron
Na etapie podpisania umowy zazwyczaj wpłacana jest kaucja lub zaliczka. Kaucja zostanie zwrócona klientowi po podpisaniu protokołu zdania zjeżdżalni, o ile nie zostanie ona uszkodzona. Zaliczka natomiast zostanie zaliczona na poczet końcowej płatności.
Jaką stawkę VAT zastosować za wynajem zjeżdżalni dmuchanej?
Na koniec następuje rozliczenie wynajmu. W zależności od statusu klienta, może to być faktura lub paragon fiskalny. Zgodnie z obowiązującymi przepisami i orzecznictwem, stawka VAT na wynajem dmuchanej zjeżdżalni wynosi 23%. Rozliczenie może nastąpić w formie przelewu lub gotówki.
Dobrze wykonana usługa wynajmu zjeżdżalni dmuchanej to zadowolony klientów, który zapewne zechce do Ciebie wrócić. Warto wspomnieć o możliwości dodania opinii o firmie w internecie. W ten sposób szybko rozwiniesz swój biznes i pozyskasz więcej zleceń!